Blog2019-11-13T15:26:54+02:00

Můj blog

postřehy a novinky v oblasti jógy, výživy a aromaterapie

Cuketovo – sýrová nádivka

Další cuketový recept. Velmi jednoduchý, rychlý a chutný. Večeře na stole během pár minut. Ingredience: 2 střední cukety 1 vejce 1-2 lžíce celozrnné špaldové mouky sůl, pepř, česnek sýr na strouhání Postup: Nastrouhejte cukety,

Cuketovo – banánové brownies

Každý rok v létě všichni přemýšlíme, jak se "zbavit" cuket. Jejich úroda je vždy velká. I já mám každý den cuketu na talíři. Hledám inspiraci všude a zkouším nové a nové recepty. Tento sladký

Nádivkové muffiny z jáhel

Jarní nádivka trochu jinak - jako muffiny. Vhodná nejen na Velikonoce, ale třeba i na jarní výlet do přírody. Příprava je snadná a rychlá a dají se jíst teplé i studené. Ingredience: 150 g

Jógový víkend

Milé jogínky, ráda bych Vás pozvala na jógový víkend 22. - 24. 4. 2022 v krásné přírodě pod Ralskem. S kamarádkou Katkou nabízíme opakovací lekce hormonální jógy, hatha jógu a jako třešničku obličejovou jógu

Banánový chlebíček

Banánový chlebíček snad už zkoušel péct každý. Já až nyní, protože moje děti nemají rády banány. Dostala jsem recept na klasickou verzi, ale rozhodla jsem se upéct nízkosacharidovou variantu. Byl vynikající. I moje maminka,

Čokoládový dort

Kdo by nemiloval čokoládu? Čokoládový dort   s čokoládovým krémem a čokoládovou polevou, to bylo narozeninové přání nejmladšího syna. Chuť byla luxusní, připomínala spíš bownies, takže stačil opravdu jen malý kousek. Bylo ho dost pro

Cuketová frittata

Velká úroda cuket mě nutí vymýšlet a zkoušet další a další recepty. Co třeba lehkou italskou frittatu s cuketou, sýrem, šunkou a bylinkami. Vhodná jako snídaně, svačina nebo večeře, i pro low carb stravování.

Rybízový koláč z tenkého kynutého těsta s drobenkou

Klasický ovocný koláč z tenoučkého kynutého těsta s máslovou drobenkou. Nejlepší je s rybízem. Suroviny na těsto i drobenku se dají obměnit za zdravější varianty, např. špaldová či celozrnná mouka, kokosový tuk, ovesné vločky.

Domácí rybízová šťáva

Rybíz kam se podíváš. Včera jsem vařila marmeládu, předevčírem trhala kuličky na mrazák a upekla rybízový koláč a dneska přišla řada na šťáva. Podědili jsme speciální parní odšťavňovací hrnec, který hodně ulehčí práci. Stačí

Jóga pro malé tenisty a tenistky

Pro děti jsou prázdniny nejkrásnější období roku. My dospělí se jim je snažíme udělat, co nejlepší, aby měly na co vzpomnínat. Toto léto spolupracuji s Tenisovou školičkou Hanspaulka na příměstském tenisovém kempu pro mladší

Jóga venku

Pravidelné lekce jógy pro ženy, seniory a děti venku na hřišti v Růžáku. Pro více info mne kontaktujte na tel 606 48 33 45 nebo pište na joga@joga-body.cz . Namasté

Lehký koláč s tvarohem

Všichni doma máme rádi tvaroh. Koláč peču pravidelně, protože je opravdu lehoučký jako vánek. Pozor, jeden kousek nestačí. Pro "zdravejší" verzi je nutno vyměnit několik ingrediencí. Mouku použít celozrnnou, místo cukru sirup či Vaše

Jóga online

Pravidelné lekce jógy každou středu od 19 hodin

Zdravý makovec bez mouky a cukru

Máte rádi mák tak jako já? Vyzkoušejte recept na zdravý fitness moučník bez cukru a mouky. Jeho příprava je lehká a jednoduchá a výsledek stojí za to. Mňam. Ingredience: 200 g mletého máku 250

Medovníkové kuličky

Kupujete nebo pečete domácí medovník? A zkoušeli jste i variantu medovníkových kuliček. Ideální jako drobné vánoční cukroví. Pro mě hodně sladké, ale děti jásají a mohou se kuličkama doslova přecpat. Ingredience: na těsto: 500

Medovo – dýňové perníčky

Bez medových perníčků by ani nebyly Vánoce. Vyzkoušela jsem recept s přidáním dýňového pyré. Dětem jsem to samozřejmě zatajila 🙂 Jsou hned měkké, takže se dají péct těsně před svátky, abyste je nemuseli péct

Čokoládovo-arašídové košíčky

Lahodné cukroví na poslední chvíli. Pokud použijete správné suroviny, bude i zdravé. Příprava je velmi jednoduchá a vše je hotovo za pár minut. Bohužel je snězeno i během několika minut. Nestihla jsem po vychlazení

Kuličky z quinoy

Nepečené zdravé raw kuličky tvořím každý rok na Vánoce a někdy i jen tak na chuť. Přiznám se, že tento recept jsem vyzkoušela, když mi zbyla uvařené quinoa od oběda. Původní recept je od

Cuketový koláč

Ještě jeden oveřený a výborný koláč, tentokrát s cuketou. Cuketa tam nejde poznat, ale pro "necukeťáky" se dá upéct bez přidání této zeleniny. Ingredience 200 g pšeničné hladké mouky 150 g špaldové celozrnné mouky

Makový koláč bez mouky

Máme spouty jablek, tak je zpracovávám jak se dá. Čerstvá jablečná šťáva, křížaly, jablko každý den na noc, jablečný závin a několik druhů koláčů s jablky. Tento je bez přidání mouky, pouze vejce a

Přerušení lekcí a kurzů jógy

Z důvodů vládních nařízení jsou dočasně zastaveny lekce a kurzy jógy v ZŠ Hanspaulka. Opatření se týká období od 12.10. do 30.10.2020. Věřím, že opatření budou jen na dobu nezbyně nutnou a my se

Zdravá chůze

Jak často věnujete pozornost svým chodidlům či celým nohám? Denně, týdně, měsíčně..... Nosí nás přeci celý život. Ráda se s Vámi podělím o tipy z knihy "Zdravá chůze po celý život". Pokud Vás již

Malinový celozrnný koláč

Miluji léto, miluji péct koláče v létě 🙂 Je tolik různých těst a tolik možností náplní. Tentokrát jsem vyzkoušela malinový koláč s křehkým celozrnným těstem ze špaldové mouky. Ingredience: Těsto: 300 g celozrnné hladké

Tapiokový pudink

Zdravější verze pudinku. Bez mléka, bez lepku. Pomocí tapiokových perel. Tapioka je škrob z hlízy rostlin manioku pocházející z jižní Ameriky. Ingredience: tapiokové perly sezónní ovoce (černý, červený rybíz, muchovník, maliny, jahody) Postup: perly

RAW semínkový sušený chléb

Také Vám chutnají křupavé semínkové chlebíky či krekry z obchodu. Co si je zkusit vyrobit doma? Budete potřebovat jen semínka, nejlépe v bio kvalitě, vodu a koření. Ingredience: od každého jeden díl, např. malý

Nepečený oreo dort

Synovo přání k narozeninám byl dort z oreo sušenek. Přeposlal mi dokonce video recept od svého oblíbeného youtubera. Je to v podstatě takový nepečený oreo cheesecake. Samozřejmě, že chutnal hlavně dětem. Ingredience: Na korpus:

Lněné krekry s parmazánem a sezamem

Když Vás honí mlsná a chcete zobat trochu zdravěji, nezbývá než si připravit něco zdravého sami. Tento snadný a rychlý recept jsem našla na webu paleosnadno. Ingredience: 40 g lněných semínek 40 g strouhaného

Dočasné přerušení lekcí jógy

Z rozhodnutí krizového štábu Prahy 6 a vedení ZŠ Hanspaulka musím zrušit pravidelné lekce jógy pro ženy, seniory a děti kvůli šíření coronaviru až do odvolání. O vývoji situace Vás budu informovat. Děkuji za

Semínkový chléb

I já jsem propadla trendu a vyzkoušela upéct semínkový chleba. Je úplně bez mouky a pokud použijete bezlepkové vločky, tak je vhodný i pro bezlepkovou dietu. Na to, jak je jednoduchý na přípravu, chutná

Léčivá mast

S příchodem chladného a sychravého počasí se objevují také problémy s kůží, například ekzém jako u mě. Mám ráda všechno z přírody, tak jsem se rozhodla vyrobit si léčivou mastičku sama. Receptů jak ji

Nové lekce jemné jógy

Od února začínám s jemnou jógou v prostorách základní školy Hanspaulka. Cvičení bude velmi jemné k pohybovému aparátu, ale i přesto účinné. Lekce bude vedena v poklidném tempu se zaměřením na protažení zkrácených svalů,

Mrkvové hvězdičky

Co zkusit přidat do cukroví trochu zeleniny. Například mrkev. A ta se zase krásně snoubí se zázvorem. Toto cukroví je křehké, lehce nasládlé a trochu pikantní, jak říká můj syn. Záleží na tom, kolik

Florentýnky

Minulý rok jsem zkoušela podle webu Jíme jinak Makové marokánky a letos Florentýnky. Obě cukroví jsou jednoduchá a prostě lahodná. Ingredience: 100 g jemných ovesných bio vloček 200 g sušeného ovoce (dala jsem datle,

Mrkvový dort

Na podzim máme v rodině několikery narozeniny a svátky a už dlouho jsem si slibovala upéct mrkvový dort. Byl opravdu vynikající. Jen dětem jsem název zatajila - pro jistotu 🙂 Ingredience: Na těsto4 hrnky mrkve (sekala jsem

Zdravá kniha pro děti

Jak začít se zdravou stravou u dětí? Někdy jim ji stačí servírovat na talíři, někdy je potřeba je i trochu vzdělat. Tuto zajímavou dětskou knížku jsem objevila ve školní knihovně a rády jsme si

Sterilovaná zelenina

Nadbytek úrody rajčat a paprik zavařuji společně s cibulí na zimu, kdy se výborně hodí do základu zeleninových jídel. Postup je jednoduchý. Nakrájíme zeleninu a upěchujeme ji do slenic. Lehce podlijeme vodou, zelenina pustí

Domácí rajčatová passata

Rajčatová passata (italsky passata di pomodoro) v našich kuchyních již zdomácněla. Jde vlastně o šťávu z čerstvých rajčat, kterou potom můžeme použít nejen do jídel italské kuchyně. Omytá rajčata rozkrájíme a dáme do hrnce,

Večerní lekce jógy

Lekce jógy jsou zaměřeny především na protažení a uvolnění celého těla. Většinou předcvičuji klasickou Hatha jógu (jemná, pomalá, protahovací), někdy zařadím prvky Power jógy (trochu více posilování) a nebo se domluvíme s jogíny, kterou

Drobenkový koláč s rybízem a ostružinami

Miluji, když dozrává ovoce. Můžeme jej zpracovávat mnoho způsoby. Ten nejméně trvanlivý je upéct koláč, protože je hned snědený. Přidávám recept na klasický drobenkový koláč v kombinaci kyselého rybízu a sladkých ostružin. Ingredience: 300

Bezlepkový koláč s angreštem a ořechovou drobenkou

Na zahrádce nám dozrávají různé druhy ovoce. Ani nevím, které trhat, jíst a péct dřív. Tentokrát jsem vyzkoušela bezlepkový koláč s angreštem a navrch přidala ořechovou drobenku. Ingredience: 1 hrnek bio kukuřičné krupice 3

Třešňový koláč z jogurtového těsta

V sezóně třešní zkouším různé druhy koláčů, abych nepekla pořád dokola jen bublaninu. Tentokrát jsem pro Vás vyzkoušela koláč z jogurotvého těsta. Ingreience: 200 ml plnotučného jogurtu bio holandie 1 bio vejce 100 g

Jahodový dort s kuskusovým korpusem

Sezóna jahod začíná. Připravila jsem rychlý, zdravý, výborný dezert se spoustou sladkých jahod. Ingredience: 300 - 400 g celozrnného kuskusu 600 - 700 ml vody med citrón agar jahody Postup: Dno dortové formy si

Avokádovo – brokolicový salát

Kamárádka mi půjčila kuchařku Lahodně s Ellou. Jsou zde zajímavé recepty. Jako první jsem vyzkoušela tento salát. Velmi rychlý a velmi chutný. Ingredience pro 4 osoby: Na salát: 1 1/2 hlávky brokolice 3 zralá

Karbanátky z červené řepy

Červenou řepu můžeme určitě zařadit mezi superpotraviny. Vyzkoušela jsem vynikající karbanátky z této suroviny. Ingredience: 5 ks červené řepy (cca 0,5 kg) 3 lžíce sojové omáčky Tamari 4 lžíce chia semínek 4 lžíce slunečnicových

Čokoládový cheesecake

Čokoládový cheesecake můžete připravit nejen k narozeninám, ale i jako chutný dezet na neděli Ingredience: 150 g cereálních sušenek Bebe 100 g změklého másla 300 g + 100 g kvalitní hořké čokolády min. 74%

Ovocný pudinkový koláč

Tento lahodný ovocný koláč jsem upekla, protože v mrazáku zůstávalo stále velké množství ovoce a bylo již na čase ho spotřebovat. Použila jsem mražené švestky a s celozrnným korpusem a pudinkem chutnají báječně. Ingredience:

Obrácený pomerančový koláč

Všechny jsme již zkoušely klasický Tarte Tatin nebo-li obrácený jablečný koláč. Co takhle zkusit obrácený pomerančový koláč. A jestě bez lepku. Recept je z pořadu Herbář a doporučila mi ho i moje kamarádka Renata.

Klíčky

V zimních měsících nemáme tolik čerstvého a zeleného na talíři. Dobrou volbou je klíčení semínek. Příznivé účinky čerstvých klíčků jsou známé již z dob staré Číny a Egypta. Ukrývají v sobě vysoký obsah vitamínů,

Celozrnné lasagne s hovězím ragú

Vyzkoušejte slavný italský pokrm s boloňským ragú. Když si tuto lahůdku uděláte doma, možná už se Vám nebude chtít do Vaší oblíbené italské restaurace. Ingredience: pláty na lasagne z celozrnné mouky 12-16 ks 100

Štrúdl z listového těsta

Pokud potřebujete rychle připravit sladký dezert pro nečekanou návštěvu, jablečný závin z listového těsta je ta správná volba. Já kupuji čerstvé listové těsto v obchodě se zdravou výživou, je bez éček a chutná výborně.

Tip na knihu

Ráda bych Vám doporučila k přečtení „Velmi osobní knihu o zdraví“ od Margit Slimákové. Margit Slimáková je nejen vynikající výživová poradkyně - můj velký vzor -  ale především cituji Wikipedii „nejvlivnější českou expertkou v oblasti

Čokoládové muffiny

Děti mají rády sladké a pokaždé když jdu do obchodu chtějí koupit muffiny nebo donuty. Není nic jednoduššího než jim upéct domácí z kvalitních surovin. Jakmile je jednou dáte dětem ochutnat, už je po

Jóga na fakultě architektury

Studentům ČVUT fakulty architektury končil první lednový týden semestr a na fakultě probílala akce FA NONSTOP, kdy studenti připravují a dokončují své práce během jednoho týdne nonstop - 24 hodin denně. Pro rozptýlení

Brownies z červené řepy

Máte rádi klasické čokoládové brownies. Nabízím zdravou variantu z červené řepy vhodné i pro veganské stravování. Ingredience: 200 g špaldové celozrnné mouky (pohanková pro celiaky) 500 g vařené červené řepy (kupuji již předvařenou) hrnek

Avokádovo-banánové smoothie

Pojďme po svátcích trochu odlehčit stravu a navrátit trávení do normálu. Namísto snídaně si můžeme připravit ovocné smoothie. Ingredience: 1 banán 1 avokádo voda 2 PL chia semínek Postup: Rozmixujeme banán a avokádo Přidáme

Špaldovo-pohankové linecké

Další klasicka trochu jinak. Oblíbené linecké cukroví z celozrnné špaldové a pohankové mouky a javorového sirupu. Na promazání bio nutella z lískových oříšků (pro děti) a domácí pikantní rybízový džem bez cukru (pro mne).

Relaxační koupelová sůl

Máte rádi voňavou koupel? Pokud ano, není nic jednoduššího než si vyrobit relaxační koupelovu sůl s blahodárnými účinky pro Váš organismus. Je to ideální nápad na originální dárek.  Při výrobě můžete zapojit i své

Vánočka

Receptů na vánočku je všude na internetu mnoho a je stále stejný. Moje vánočka je v trochu zdravější verzi. Nahradila jsem bílou mouku celozrnnou, bílý cukr třtinovým a mléko rostlinným. Chuť je stejná, ne-li

Makové marokánky

Protože moje maminka peče klasické vánoční cukroví, já připravuji zdravější varianty. Vyzkoušela jsem nový recept z mých oblíbených stánek Jíme jinak. Jsou to veganské, paleo, cukr free marokánky. Jednoduché a velmi chutné. Než jsem

Žitné medové perníčky

Každoroční povinností na Vánoce je upéct perníčky. Děti je prostě milují a hlavně je moc baví pomáhat. Ingredience: 300 g bio žitné celozrnné mouky 180 g třtinového cukru 80 g bio medu 1

Švestkový bezlepkový koláč

Přidávám další podzimní dezert lahodné chuti bez mouky a cukru. Výborné spojení jáhel, máku, vlašských ořechů a švestek. Ingredience: 1 hrnek jáhel 2 hrnky vody 100 g rozinek 1 větší mrkev 8 lžic mletého

Začíná advent

Mám ráda pomalé chystání na Vánoce, zdobit dům, péct cukroví. K tomu též patří výroba adventního věnce či svícnů. Od té doby, co můj syn Miki vyrábí adventní věnce ve škole, jsem o tuto

Hruškový koláč

Další z vynikajících makrobiotických receptů. Žádný přidaný cukr. Jen slaďoučké hruštičky. Ingredience: Těsto: 500g špaldové nebo pšeničné celozrnné mouky 200 ml vody nebo rostlinného mléka 125 ml oleje špetka soli Náplň: 8 hrušek nebo

Tvarohový koláč

Rádá zkouším nové recepty, které mě zaujmou. Proto jsem se pustila do tvarohového koláče (můžete použít i formu na bábovku). Děti mají rády tvaroh a když jsem viděla Kitchenette péct bábovku v Herbáři, bylo

Maková bábovka

Vyzkoušejte spojit chutě jablíček, mrkve, ořechů a máku v jeden luxusní podzimní dezert, který je jak bez lepku, tak i cukru (sladíme pouze čerstvým a sušeným ovocem). Recept jsem převzala z makrobiotického webu Jímejinak.cz Ingredience: 400

Jablečný koláč

Původně to měla být maková bábovka, ale kvůli nedostatku všech ingrediencí a naopak přebytku jablek, vznikl skvělý recept na jablečný koláč – bez lepku, bez cukru, bez mléka, bez vajec. Ingredience: 400 g jablek

Domácí kvásková granola

Máte rádi granolu? Pojďme si připravit domácí s přidáním žitného kvásku. Původní recept jsem našla na webu Jíme jinak a samozřejmě trochu upravila. Je to vynikající dobrota na snídani do mléka či jogurtu nebo

Ovesná kaše se švestkami, hruškami a chia

Po ranním cvičení miluji teplé obilné kaše. Dnes jsem si připravila ovesnou kaši s posledními kousky švestek a hrušek z naší zahrádky. Ohřeju vodu, přidám do ní pár lžic jemných bio ovesných vloček a na mírném

Cvičení a přednáška

STUDIO MOJA cvičení a přednáška sobota 20.10. od 9.00 do 12.00 sobota 17.11. od 9.00 do 12.00 MOJA STUDIO, Bludovická 399 , Praha 9, Jana Hurychová tel.: 723 769 996, email: mojajoga@email.cz Těším se

Jóga v ZŠ Hanspaulka

ZŠ HANSPAULKA Gymnastický sál každou středu od 20.00 do 21.00  Jindřiška Bulecová, tel.: 606 48 33 45 www.joga-body.cz, joga@joga-body.cz Jóga Vám dodá energii, zbaví stresu, protáhne celé tělo, uvolní ztuhlá záda. Těším se na Vás!

Go to Top